سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله در شهرستان کرمان آغاز شده است و تا پایان تیر ادامه دارد.

محمود زین الدینی  با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی بیماری ویروسی و مسری در دام سبک و سنگین  است، گفت: واکسیناسیون تب برفکی می‌تواند از شیوع و بروز این بیماری در بین دام‌ها جلوگیری کند. 

او با اشاره به اینکه مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله در شهرستان کرمان آغاز شده است وتا پایان تیر ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی شده است در این طرح، بیش از ۲۵ هزار راس دام سنگین با همکاری بخش دولتی و غیردولتی  به صورت کاملا رایگان واکسینه شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان کرد: بیماری تب برفکی می‌تواند سبب خسارت‌های جبران ناپذیری به صنعت دامپروری، از جمله: کاهش تولید فراورده‌های گوشتی و کاهش تولید شیر، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان شود.

او  تصریح کرد: رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل: ضدعفونی کردن جایگاه دام و جلوگیری از تردد بی مورد افراد و استفاده از وسایل و ماشین آلات اختصاصی دامداری نقش موثری در جلوگیری از شیوع بیماری دارد. 

زین الدینی از مردم خواست: برای اجرای هر چه بهتر این طرح و پوشش مناسب جمعیت دام با تیم های دامپزشکی به خصوص در مقید کردن دام‌ها نهایت همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار